Nie mam wrażenia, że przesadzamy z ekstremalną przyjemnością, jaką dają nam kieszenie na ubraniach – prawdziwe kieszenie, funkcjonalne kieszenie. Zwłaszcza dziś, gdy większość ludzi nosi ze sobą nieporęczny smartfon. Mężczyźni mogą schować smartfon w kieszeni płaszcza lub spodni, podczas gdy kobiety muszą go trzymać w rękach lub nosić w torebce. A kobiety niekoniecznie chcą wszędzie nosić swoje torebki.
Wieki temu wszystkie ubrania były tworzone bez kieszeni. Mężczyźni i kobiety nosili swoje rzeczy w małych woreczkach przewiązanych wokół pasa. Następnie, około 400 lat temu, kieszenie zostały wszyte do męskich ubrań, ale ten sam element został pominięty w odzieży damskiej. Na początku XIX wieku pojawiły się smuklejsze sylwetki, więc kobiety nie mogły już nosić kieszeni pod ubraniem, ale musiały je nosić na ubraniu – a ich kieszenie stały się znacznie mniejsze. Niektórzy twierdzą, że był to sposób na utrzymanie kobiet w bezsilności. Gdyby nie miały możliwości potajemnego noszenia przedmiotów, trudniej byłoby im podróżować niezależnie lub prowadzić potajemne sprawy.

Nacisk na równość kieszeni rozpoczął się pod koniec XIX wieku. Stowarzyszenie Racjonalnego Ubioru, założone w 1891 roku, wezwało kobiety do ubierania się z myślą o wygodzie i zdrowiu poprzez pozbycie się krępujących gorsetów i założenie wygodnych, użytecznych ubrań, takich jak spodnie – które oczywiście posiadały kieszenie. W latach 20. projektantka mody Coco Chanel zaczęła wszywać je do swoich damskich kurtek. Jednak dopiero w latach 70., kiedy kobiety zaczęły regularnie nosić spodnie, a zwłaszcza niebieskie dżinsy, kobiety zbliżyły się o krok do parytetu kieszeni.
Wydaje się jednak, że ich postępy utknęły w martwym punkcie. Wiele damskich ubrań jest nadal w większości pozbawionych kieszeni lub wyposażonych w małe kieszonki, które nie pomieszczą więcej niż klucz. Niektórzy eksperci twierdzą, że jest to spowodowane męską dominacją w branży mody – co samo w sobie jest zastanawiające – oraz projektantami, którzy uważają, że moda jest ważniejsza niż funkcjonalność.

Jeszcze w 2014 roku Mashable przeprowadził ankietę wśród pięciu marek modowych dotyczącą rozmiaru kieszeni, gdy zadebiutował duży iPhone 6 Plus. Dyrektorzy powiedzieli, że rozważają powiększenie kieszeni na swoich damskich spodniach, ale nie złożyli żadnych obietnic. Trzy lata później niewiele się zmieniło.
Kilka sklepów likwiduje działy męskie i damskie i umieszcza odzież według typu – np. kurtki, spodnie, koszule – a niektórzy projektanci zaczynają tworzyć odzież neutralną pod względem płci, z przypuszczalnie dużymi kieszeniami. Towarzystwo Racjonalnego Ubioru prawdopodobnie by to zaakceptowało.