Każdy kierowca samochodu doświadczył problemu ze swoim samochodem. Niektóre z tych problemów wymagają profesjonalnej diagnozy i naprawy, która może kosztować dużo czasu i pieniędzy. Istnieje wiele problemów z silnikiem, które można zdiagnozować samodzielnie, bez konieczności zabierania samochodu do mechanika. W tym artykule przedstawimy najczęstsze problemy, z którymi możesz poradzić sobie sam.
Silnik nie chce zapalić
Jest to chyba najbardziej stresujący problem z silnikiem samochodowym, jaki można mieć. Kiedy to się dzieje, można się zastanawiać, czy problem jest prosty, czy trzeba profesjonalnej pomocy z nim. Najczęstszą przyczyną tego problemu jest wyczerpany akumulator. Jeśli to jest to, nie usłyszysz obracającego się alternatora, ponieważ to on napędza silnik, aby go uruchomić. Możesz sprawdzić ilość ładunku pozostałego na baterii za pomocą woltomierza, a naładowany akumulator powinien odczytać 11,5 do 14 V.
Jeśli akumulator ma wystarczająco dużo ładunku, innym problemem mogą być połączenia zacisków. Są to połączenia, które łączą się z przewodami, które łączą się z silnikiem i nadwoziem. Możesz skręcić te terminale wokół lub usunąć je całkowicie, aby je oczyścić, a następnie umieścić je z powrotem.
Jeśli samochód nie uruchamia się, sprawdź, czy kontrolka silnika jest włączona po przekręceniu kluczyka. Jeśli jest włączona, może być kilka problemów, które mogą to spowodować, w tym wadliwy katalizator, niskie ciśnienie oleju, wadliwe czujniki lub wadliwy przełącznik zapłonu.
Nowoczesne samochody mają sposób, aby pomóc Ci dowiedzieć się, co może być problemem za pomocą systemu diagnostycznego pojazdu. System ten przechowuje kody różnych problemów i usterek w nowoczesnych samochodach, a kody te można odczytać w celu zdiagnozowania problemu. Aby to zrobić, trzeba skaner OBD. Czytnik OBD to narzędzie, które łączy się z interfejsem OBD (diagnostyki pokładowej) w pojeździe, aby uzyskać dostęp do danych przechowywanych w pamięci pojazdu i powiedzieć, co oznaczają kody usterek. Skanery OBD stworzone przez firmy takie jak Carly przesyłają informacje do aplikacji na smartfony, aby pomóc Ci nie tylko zdiagnozować te kody, ale także je wyczyścić. Uniwersalny skaner OBD Carly współpracuje z wieloma markami i modelami samochodów i pozwala dowiedzieć się o wiele więcej o Twoim pojeździe niż tylko o problemach, które aktualnie ma.

Przegrzewający się silnik
Części silnika ocierałyby się o siebie podczas pracy, gdyby nie było dostępnego smarowania lub chłodzenia. Samochody często przegrzewają się latem, gdy temperatura na zewnątrz jest tak wysoka, że silnik nie może się skutecznie schłodzić. Jeśli jednak silnik przegrzewa się często, może to być problem ze smarowaniem lub chłodzeniem.
W przypadku smarowania, problemem może być poziom oleju, pompa oleju, filtry lub czujniki. Te problemy mogą być połączone z wyciekiem oleju z powodu dmuchanych uszczelek lub problemów strukturalnych. Różne światła silnika i kody mogą pomóc zdiagnozować te problemy.
Układ chłodzenia składa się z płynu chłodzącego i części fizycznych. Najlepszym sposobem zapobiegania przegrzaniu jest upewnienie się, że uzupełniasz płyn chłodzący. Nawet jeśli to zrobisz, problem może nie zostać rozwiązany z powodu problemów fizycznych. Należą do nich uszkodzony termostat, wycieki płynu chłodzącego, uszkodzona chłodnica lub wąż oraz wadliwy wentylator chłodzący.
Problemy z pasem
Pasek w silniku Twojego samochodu łączy różne układy i koła pasowe w celu dystrybucji energii pomiędzy nimi. Częstym problemem, z jakim można się spotkać w przypadku paska, jest wysoki piskliwy dźwięk. Ten dźwięk jest wytwarzany, gdy gumowy pasek ślizga się wokół różnych kół pasowych podczas pracy silnika.
Problemy mogą być również spowodowane przez nieprawidłowo ustawione łożysko sprężarki AC, pompę lub alternator, z których wszystkie mogą spowodować, że nawet nowe paski będą wydawać piszczący dźwięk. Zużyty lub luźny pasek lub taki, który został zanieczyszczony olejem lub innymi materiałami, również może wydawać ten dźwięk.
Wizualna i fizyczna kontrola paska w połączeniu z miernikiem zużycia i odrobiną wody może pomóc w zdiagnozowaniu problemu. Kontrola wzrokowa i miernik zużycia pomogą Ci ustalić, czy pasek jest zużyty. Jeśli jest, można go wymienić.
Następnym krokiem, jeśli to nie jest problem jest spryskać trochę wody na stronie pasa, która jest żebrowana podczas gdy idzie wokół każdego koła pasowego. Niewłaściwe ustawienie spowoduje, że problem zniknie na kilka minut, a następnie wróci. Ta kwestia wymaga mechanika.
Jeśli hałas staje się głośniejszy po spryskaniu paska wodą, może on być zbyt luźny. Na szczęście wiele nowoczesnych pojazdów ma automatyczne napinacze paska, które mogą pomóc. Jeśli nie, użyj ręcznej regulacji napięcia, a następnie ponownie przetestuj.
Problemy z silnikiem mogą być niezwykle frustrujące, zwłaszcza jeśli próbujesz dostać się gdzieś rano. Wiele z tych problemów można zdiagnozować w domu, ale jeśli nie czujesz się na siłach, zawsze najlepiej zostawić to profesjonalistom.