Niby odpowiedź jest prosta i wszystkim znana. To motocykle. Ale czy kiedykolwiek zastanawiałeś czemu dokładnie tak jest? Właśnie o tym mówi ten artykuł. Dowiesz się jakie ryzyka nosi jazda motocyklem i sposoby, które mogą uczynić ją bezpieczniejszą.
Po pierwsze, statystyki: Na każdą przejechaną milę w 2014 roku, było 27 razy więcej zgonów na motocyklu niż w samochodzie, według CrashStats z czerwca 2016 roku opublikowanych przez National Highway Traffic Safety Administration. W 2015 roku, na 100 milionów mil (160 milionów kilometrów) przejechanych, samochody osobowe miały 0,89 wskaźnika śmiertelności pasażerów, podczas gdy motocykle miały 25,38 wskaźnika śmiertelności pasażerów, zauważa raport z 2015 roku. Oznacza to, że w 2015 roku zginęło 4 976 motocyklistów, a 88 000 doświadczyło obrażeń spowodowanych jazdą.
Więc tak, motocykliści angażują się w bardziej ryzykowną aktywność niż jazda samochodem. I niektórych rzeczy nie możesz zmienić, jak to, że samochód jest stalową klatką, a motocykl nie. Ale niektóre czynniki mogą złagodzić ryzyko.

Nie jest zaskoczeniem, że noszenie kasku jest najważniejszą rzeczą, jaką motocykliści mogą zrobić, aby pozostać bezpiecznym na swoim motocyklu. W rzeczywistości, kaski uratowały 1,772 życia w samym 2015 roku, a 740 kolejnych żyć mogłoby zostać uratowanych, gdyby motocyklista miał na sobie kask podczas wypadku, według CrashStats. Jednak tylko 19 stanów i Dystrykt Kolumbii nakazały wprowadzenie powszechnych przepisów dotyczących kasków.
I nie każdy motocykl jest równy, jeśli chodzi o liczbę wypadków. Motocykle Supersport są przeznaczone dla konsumentów, ale zbudowane jak motocykle wyścigowe, z dużo mniejszą wagą, a także imponującą prędkością i przyspieszeniem. Mają one również czterokrotnie wyższy wskaźnik śmiertelności kierowców niż motocykle typu cruiser lub standardowe, zauważa ten wspólny raport badawczy. Motocykle sportowe, które mają nieco mniejsze przyspieszenie i prowadzenie niż supersporty, mają dwukrotnie wyższy wskaźnik śmiertelności kierowców niż cruisery i standardy.
Istnieje kilka fajnych rozwiązań, które pomagają uczynić motocykle bezpieczniejszymi. Funkcje takie jak adaptacyjne reflektory, które mogą obliczyć kąty, aby skierować światła w górę lub w dół, gdy motocykl pochyla się na zakręcie, są już dostępne, a poduszki powietrzne do noszenia (w kurtkach lub sprzęcie) również są na rynku.