5 trendów przyszłości branży motoryzacyjnej

W ciągu ostatniego stulecia branża motoryzacyjna przeszła radykalną transformację. W przyszłości oczekuje się, że te zmiany będą zachodzić jeszcze szybciej, idąc w parze z nawykami konsumentów i rozwojem nowych technologii.

Przykładem tempa, z jakim rozwija się ta branża, jest powstanie nowych platform online, które w krótkim czasie ułatwiły zakup i sprzedaż pojazdów oraz komponentów różnych marek, takich jak części zamienne do Mercedes, BMW, Opel, Toyota i wszystkich innych marek samochodowych.

W tym artykule przyjrzymy się 5 głównym trendom nadchodzących lat dotyczącym przyszłości sektora motoryzacyjnego.

Pojazdy elektryczne Pojazdy elektryczne doświadczyły w ostatnich latach globalnego wzrostu sprzedaży i popularności. Wystarczy powiedzieć, że pojazdy elektryczne stanowiły w październiku 2022 roku w krajach Unii Europejskiej, Chinach i Stanach Zjednoczonych 29,4% wszystkich pojazdów na drodze.

Oczekuje się, że udział rynku elektryków osiągnie 45% w 2025 roku i przekroczy 50% w 2030 roku. Prognozy te są możliwe dzięki rosnącym inwestycjom w infrastrukturę, umożliwiającym budowę nowych sieci ładowania na całym kontynencie europejskim.

Dodatkowo, najnowsze postępy w lekkiej konstrukcji pojazdów umożliwią w przyszłości elektryfikację cięższych pojazdów, takich jak pickupy.

Wraz ze spadkiem kosztów produkcji, pojazdy elektryczne staną się bardziej przystępne cenowo i w połowie tej dekady będą kosztować tyle samo co klasyczne pojazdy benzynowe lub diesla.

Samochody autonomiczne Mobilność konsumentów ulegnie radykalnej zmianie w ciągu kilku lat, gdy zostanie osiągnięta pełna autonomia pojazdów. W tym kontekście samochód stanie się „miejsce” jak dom, a nie tylko środkiem transportu.

W autonomicznym pojeździe kierowca nie musi już zwracać uwagi na drogę i może poświęcić czas na inne czynności, takie jak spanie, czytanie czy oglądanie filmów. Istotnym punktem zwrotnym jest dostępność autonomicznych pojazdów.

Fotografia: 5 trendów przyszłości branży motoryzacyjnej.

Rzeczywiście, autonomiczne pojazdy będą w pełni dostępne i komfortowe dla kierowców z niepełnosprawnościami, zapewniając im maksymalną wolność i niezależność. Chociaż przeprowadzono już wiele testów z tym typem pojazdów, pełne wdrożenie autonomicznych samochodów jest jeszcze dalekie, szczególnie w kontekście zwiększonej kontroli wypadków.

Chociaż pełna autonomia, czyli poziom 5, wydaje się być w dalszej przyszłości, Mercedes jest już gotowy do wprowadzenia na rynek swojego pojazdu z autonomią poziomu 3, co stanowi znaczący postęp dla tego typu mobilności.

Popularność współdzielenia pojazdów Dane wskazują, że do 2027 roku udział współdzielenia pojazdów osiągnie 18%, co oznacza spadek posiadania samochodów i tym samym spadek sprzedaży nowych pojazdów.

Zakładając, że przejechany dystans pozostanie taki sam, oznacza to, że zużycie będzie takie samo, ale przy mniejszej liczbie pojazdów, co spowoduje masowy wzrost wymiany samochodów.

Popularność współdzielenia pojazdów będzie więc kosztem sprzedaży nowych i używanych samochodów, chociaż prawdopodobnie ograniczy się to do najbardziej zaludnionych obszarów miejskich.

Poprawa bezpieczeństwa Dla sektora motoryzacyjnego bezpieczeństwo jest jednym z głównych tematów, wystarczy pomyśleć o klasycznych systemach takich jak poduszki powietrzne i pasy bezpieczeństwa.

W nadchodzących latach te pasywne systemy bezpieczeństwa zostaną rozbudowane dzięki technologii, co pozwoli kierowcy na osiągnięcie pełnego bezpieczeństwa bez konieczności dotykania czy naciskania przycisków.

W rzeczywistości od jakiegoś czasu istnieją dodatkowe funkcje, takie jak automatyczne hamowanie czy kontrola stabilności, a w przyszłości, dzięki autonomicznej jeździe, zostaną osiągnięte nowe poziomy bezpieczeństwa, aby zapewnić absolutne bezpieczeństwo podczas jazdy.

Łańcuchy dostaw komponentów samochodowych zawsze pod ręką W ostatnich latach dokonały się wielkie zmiany w produkcji komponentów samochodowych, najważniejsza zmiana wiąże się z wprowadzeniem pojazdów elektrycznych, a w szczególności baterii.

Obecnie bateria stanowi 40% kosztów pojazdu. Aby lepiej zarządzać kosztami, producenci dążą do kontrolowanej produkcji, obniżając koszty transportu materiałów.

Ta zmiana ma na celu głównie osiągnięcie celu, aby do 2030 roku 40% pojazdów na drogach było elektrycznych. Aby to osiągnąć, pojazdy elektryczne muszą stać się tańsze.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry