W przeszłości przed handlem elektronicznym stało wiele wyzwań, ale szybki rozwój technologii doprowadził do jego usprawnienia. W ostatnich czasach technologia rozwinęła się i pomogła zarówno kupującym, jak i sprzedającym w sprawnym prowadzeniu działalności. Kupujący mogą teraz uzyskać dostęp do towarów i usług pomimo odległości między kupującym a sprzedającym dzięki technologii internetowej. Nawet sprzedawcy mogą teraz otrzymać pieniądze, gdziekolwiek są, bez nawet poruszania się. Poprawa technologii doprowadziła do poprawy handlu elektronicznego.
1) Zaawansowane opcje płatności
Istnieją zmiany w projektowaniu stron internetowych, które pomagają firmom e-commerce dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Szybka zmiana technologii sprawiła, że płatności zarówno za usługi jak i towary stały się bardziej wydajne i szybkie. Odkrycie nowych metod płatności, takich jak PayPal, Apple Pay i Google Pay sprawiło, że transakcja jest bardzo prosta dla kupujących i sprzedających, pomimo odległości. Obecnie kupujący może wysłać pieniądze zza oceanu do Afryki w ułamku sekundy, nie zmieniając swojej lokalizacji. Pomogło to handlowi elektronicznemu w prowadzeniu działalności bez żadnych trudności. Kwestie zaufania były również głównym problemem w handlu elektronicznym w prowadzeniu działalności. Zostało to teraz rozwiązane po wynalezieniu technologii blockchain, która daje pewność, że jego pieniądze będą bezpieczne i nie zostaną utracone. Technologie te przyczyniły się do rozwoju handlu elektronicznego.
2) Wynalezienie chatbotów
Doprowadziło to do zmniejszenia mostu między kupującymi a sprzedającymi. Z pomocą chatbotów, kupujący może bezpośrednio rozmawiać ze sprzedawcą online. Tutaj mogą bezpośrednio rozmawiać o towarach, a nawet targować się o cenę. Kupujący może nawet poprosić o zdjęcie towaru, a sprzedawca wysyła mu towar do obejrzenia. Ten proces odbywa się online bez konieczności przemieszczania się kupującego lub sprzedającego z jednego miejsca do drugiego. Ta zaawansowana technologia pomogła handlowi elektronicznemu prowadzić swoją działalność szybko, a także pomogła zaoszczędzić koszty transportu dla kupujących i sprzedających. Niektóre zaawansowane chatboty oferują historię produktów, a nawet innych ostatnich nabywców i ich sugestie na temat produktu. To pomogło nabywcom uzyskać pewność co do produktów, które zamierzają kupić, ponieważ mogą zobaczyć sugestie poprzednich nabywców.

3) Zarządzanie
W przeszłości zarządzanie handlem elektronicznym było bardzo trudnym procesem. Zarządzanie ręczne pozostawiało miejsce na wiele błędów, takie jak nadmiar zapasów, złe zarządzanie funduszami i niezadowoleni klienci. Po przybyciu systemu zarządzania zapasami, uczyniło on zarządzania i prowadzenia handlu elektronicznego bardzo łatwym, ponieważ oszczędza czas i nie daje miejsca na błędy ludzkie. Pozwoliło to wielu menedżerom wiedzieć ile towarów posiadają w danym czasie, ile towarów sprzedano, ile towarów musi być uzupełnionych, a także znać przepływ środków pieniężnych i satysfakcję klienta.
4) Dostawa
Technologia umożliwiła szybką dostawę. Znana strona internetowa, taka jak Amazon, sprawiła, że możliwe jest, aby ktoś mógł dostać swoje produkty do najbliższego magazynu. Technologia pomogła zamówić komuś jego towary, podać jego lokalizację, a następnie towary wysłać do miejsca, gdzie klient jest. To sprawiło, że handel elektroniczny jest bardzo łatwy. W przypadku, gdy towary są wysyłane z zagranicy, technologia bardzo to ułatwiła. Zamawiasz swoje towary, są one wysyłane drogą powietrzną i przywożone do najbliższego magazynu. Od tego momentu będą one transportowane drogą lądową do Twoich drzwi. Możemy ogólnie powiedzieć, że technologia sprawiła, że dostawa towarów w handlu elektronicznym jest bardzo łatwa, ponieważ technologia uczyniła świat globalną wioską.

5) Sztuczna inteligencja
W przeszłości klienci uważali, że wyszukiwanie niektórych produktów jest bardzo trudne. Wynalazek sztucznej inteligencji pomógł wielu klientom być w stanie znaleźć rzeczywisty produkt w ciągu zaledwie kilku kliknięć. Na rynku istnieje wiele różnych produktów, co sprawia, że bardzo trudno jest klientowi śledzić dokładny produkt. Pomoc AI bardzo ułatwiła klientom zakup wielu produktów różnego rodzaju, z różnych sklepów w krótkim czasie. To właśnie dzięki tego rodzaju technologii klienci mogą robić zakupy w bardzo krótkim czasie. Niektórzy klienci potrzebują pewnych cech, na których tylko AI może się skupić i je znaleźć.
6) Wirtualna rzeczywistość
Jest to kolejny rodzaj wynalazku w technologii wykorzystywany do usprawnienia handlu elektronicznego. Jest znany jako rozszerzona i wirtualna rzeczywistość. To daje miejsce dla klientów do debaty na temat tego, jak chcą, aby produkt wyglądał. To zadziałało w wielu branżach i pomogło im poprawić swoje produkty. Wiele osób ma różne opinie na temat tego, jak chcieliby lub chcą, aby ich produkty wyglądały. Kiedy wiele osób łączy swoje umysły, kończą z doskonałym produktem, który będzie sprzedawał tak wiele w interesie konsumenta. Firma taka jak Audi wykorzystała to przy wymyślaniu swojego samochodu. Pozwolili klientowi dostosować rzeczywistość swojego samochodu, a na koniec stworzyli samochód z jego opisu. W końcu Audi sprzedało tak wiele swoich samochodów, ponieważ zainteresowali się preferencjami i gustami klientów.
Podsumowanie
Możemy stwierdzić, że technologia odegrała dużą rolę w uczynieniu handlu elektronicznego lepszym miejscem do prowadzenia działalności. Technologia sprawiła, że kupujący i sprzedający mogą się łatwo komunikować pomimo odległości. Możemy również zauważyć, że technologia sprawiła, że świat wydaje się być jak globalna wioska, ponieważ możesz kupować towary z dowolnego miejsca na świecie i są one w stanie dotrzeć do Ciebie w krótkim czasie. Technologia sprawiła również, że zarządzanie handlem elektronicznym wydaje się łatwe dzięki wynalezieniu systemu zarządzania zapasami, który upewnia się, że wszystkie sprzedaże, zapasy, a także przepływy pieniężne są w porządku. Technologia dała również klientom możliwość wyrażenia swojej opinii na temat produktu i wzięcia udziału w produkcji, choć pośrednio.