Projektowanie strony internetowej

5 błędów, których należy unikać przy tworzeniu osobistej strony internetowej

Nie ma znaczenia, czy próbujesz rozwijać swoją karierę i biznes osobisty online, offline, lub w obu sferach – musisz mieć osobistą stronę internetową. Twoja strona to Twoja witryna online, Twoje CV, Twoja marka i Twoje połączenie z klientami z całego świata. Jako takie, musi zwiększyć twoją osobistą markę, aby inspirować konwersje i lojalność klientów.

Nie trzeba dodawać, że nie jest to coś, co można osiągnąć za pomocą strony internetowej, która wygląda jak z początku XXI wieku lub strony, która nie ma jasnej propozycji wartości lub domeny, która personalizuje całe doświadczenie dla klienta. Umieśćmy wszystkie te problemy w perspektywie i przejdźmy przez pięć błędów, których musisz unikać podczas budowania osobistej strony internetowej.

Bycie niejasnym zamiast jasnym i zwięzłym

Jeśli jest coś, czego nienawidzą pierwsi użytkownicy, to jest to uczucie, że nie wiedzą, gdzie są lub co się dzieje, kiedy lądują na stronie internetowej. Masz bardzo wąskie okno możliwości, aby przyciągnąć ich uwagę i powiedzieć im, że są we właściwym miejscu, pokazując swoją unikalną propozycję wartości i to, co twoja marka osobista jest o. Spróbuj to zrobić za pomocą niejasnych sformułowań i zbyt fantazyjnych opowieści (zostaw to na później), a niezmiennie będziesz kierował ich z Twojej strony.

Ludzie chcą szybkich rezultatów i chcą wiedzieć, kim jesteś i co możesz dla nich zrobić od razu po wejściu na stronę. W tym celu musisz umieścić swoje UVP i oświadczenie otwierające z przodu i w środku. Jeśli jesteś grafikiem, upewnij się, że pierwszą rzeczą, którą ludzie widzą, jest to, że jesteś grafikiem – to całkiem proste i niezwykle skuteczne. Zastosuj to rozumowanie do swojej branży i powiedz odwiedzającym, czym się zajmujesz, gdy tylko wejdą na Twoją stronę, a następnie jak możesz im pomóc i jak to robisz.

Skupienie się na sobie zamiast na kliencie

Część „jak to robisz” prowadzi nas do kolejnego ważnego błędu, a jest nim zbytnie skupianie się na sobie. Możesz być w tej chwili najbardziej utalentowaną osobą w swojej branży i możesz być najbardziej doświadczony spośród swoich rówieśników, ale nic z tego nie ma znaczenia, jeśli nie potrafisz pokazać klientowi, jak możesz rozwiązać jego problem. Zbytnie skupianie się na sobie i swoim procesie lub produktach jest częstym błędem popełnianym przez solopreneurów, ponieważ myślą, że ludzie dbają o nich i ich markę.

Pamiętaj, że ludzie nie dbają o ciebie, zależy im na tym, aby ich problemy zostały szybko rozwiązane przez kogoś, kto jest wykwalifikowany i godny zaufania. Mówienie o sobie nie sprawi, że zaufają ci, będzie ich nudzić i zainspiruje ich do kliknięcia tego przycisku wstecz. Zamiast tego skup się na swoich klientach i punktach bólu, których doświadczają. Przekaż natychmiast, jak podchodzisz do ich wyzwań i jak możesz pomóc rozwiązać problemy od A do Z.

Projektowanie strony internetowej

Używanie niewłaściwego rozszerzenia nazwy domeny

To powinno być oczywiste, ale jeśli prowadzisz osobisty biznes, to potrzebujesz dopasowanej nazwy domeny. Zazwyczaj zawrzesz swoje nazwisko w głównym adresie URL wraz ze słowem kluczowym istotnym dla Twojej firmy i branży. W ten sposób zapewniasz, że ludzie zapamiętają Twój adres URL, ale musisz również stworzyć bardziej osobistą nazwę domeny, aby uczynić ją jeszcze bardziej pamiętną poprzez wybór odpowiedniego rozszerzenia.

Ważne jest, aby wybrać domenę najwyższego poziomu, która powie Google, że Twoja witryna może być zaufana, ale zamiast używać ogólnego .com lub .net, możesz użyć bardziej spersonalizowanego rozszerzenia domeny .me, które nada Twojej witrynie bardziej przystępny wygląd i poczucie, że klienci docenią. Cokolwiek robisz, upewnij się, że Twoja nazwa domeny jest jasna, zwięzła i osobista.

Umieszczenie swojej pracy na zapleczu

Ludzie myślą, że istnieje jakaś niepisana zasada i hierarchia stron internetowych, której muszą przestrzegać bez względu na wszystko. Prawda jest taka, że po stronie głównej, możesz ułożyć swoje strony jakkolwiek chcesz, a ostatnią rzeczą jaką chcesz zrobić jest umieszczenie swojego portfolio na tyłach witryny. Ludzie chcą mieć szybki dostęp do Twojej pracy, więc musisz od razu pokazać swoje najlepsze projekty.

Możesz to zrobić prowadząc treść strony głównej prosto do swoich prac lub umieścić CTA, które poprowadzi odwiedzających do Twojego portfolio. Powinieneś również umieścić swoje portfolio wysoko na stronie menu lub pasku menu, zamiast zostawiać je daleko od oczu odwiedzających.

Projektowanie strony internetowej

Projektowanie strony tylko dla komputerów

Na koniec, nie strzelaj sobie w stopę budując stronę tylko dla jednego typu odwiedzających. Obecnie ludzie konsumują treści online na różne sposoby i częściej niż inni będą próbowali wejść na Twoją stronę na swoich telefonach komórkowych.

Upewnij się, że Twoja strona korzysta z AMP (accelerated mobile pages), aby przeglądanie jej na urządzeniach mobilnych było bezproblemowe i aby wszystkie strony były prawidłowo dopasowane do wszystkich rozmiarów ekranu. To nie tylko uplasuje Cię wyżej w wynikach wyszukiwania, ale także zwiększy doświadczenie i satysfakcję użytkowników oraz zainspiruje klientów do podjęcia najlepszej możliwej decyzji.

Podsumowując

Prowadzenie własnej firmy jako przedsiębiorca może być znacznie bardziej wydajnym i satysfakcjonującym procesem, jeśli masz niesamowitą witrynę internetową po swojej stronie. Pamiętaj, aby unikać popełniania tych błędów, abyś mógł szybko zbudować swoją markę i zdobyć szacunek i zaufanie swoich klientów.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry